Idag har vi varit runt och gjort en del småärenden och det gick sådär.
Först var vi till färgaffären för att höra vad som hänt med våra staket (om det var fel på färgen). Det är tyvärr inget att göra åt dem...suck...så det får bli att skaffa nya räcken nästa år. Vi struntar i det i år, får helt enkelt se ut som det gör.
Sen var vi till Keuls plantskola för att höra varför 2 av våra japanska enar (vi har 5st) har dött. Det gick inte heller någé bra. Hon som stod i butiken var så j-vla otrevlig!! Reklamationer måste komma in före Juni..... (ledsen tant lilla att jag råkade få barn mitt reklamationstiden.....) och sen så sa hon spydigt: varför kom ni inte tidigare, ni måste ju ha sett redan i vintras att de dött....
Nä det gjorde vi INTE. Hur skall man kunna se att växten dött när det är ett träd som alltid tappar alla löv på hösten???
Riktigt uselt bemötande. Vi kommer aldrig handla där något mer. Får bli Zetas hädanefter. De har dessutom ett mycket bättre urval av växter och håller bättre priser. Har bara handlat på Keuls för att man gärna vill gynna lokala handlare, men det är slut på det nu.
Som tröst i allt elände blev det en pizza från Cuoco Pazzo och det gick i alla fall bra. Var supergott och nu har jag paltkoma. =)
Tänk vad tiden springer iväg..
9 år sedan
Alltid lika trevligt med servicefolk som inte fattar att det är just i servicebranchen de jobbar... Själv så handlar jag aldrig mer på kringlan blommor, inte otrevliga men helt ointresserade av sina kunder...
SvaraRaderaSjälv så har jag och mamma en kanon tradition varje år då vi åker till Åsby trädgård, ligger iof i hallstahammar, men har kanonbra kvalité på det man köper, bra service, plus en STOR avdelning med inredning.
Tack för senast, alltid lika trevligt